اندام های دارویی خار مریم را بشناسیم

در مطالب گذته به معرفی و بررسی خواص دارویی خار مریم به عنوان یکی از بهترین گیاهان دارویی در ایران و در طب سنتی پرداختیم. اما سوالی مطرح است، کدام بخش گیاه قابل استفاده است ؟ آیا از تمامی اندام های خار مریم به عنوان دارو نام برده میشود ؟برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.مشخصات خار مریم چیست : خار مریم گیاه علفی  یک الی دو ساله، کاملا بدون کرک، دارای برگ های دندان شانه ای گیاه علفی  یک الی دو ساله، کاملا بدون کرک، دارای برگ های دندان شانه ای و ساقه ای ایستا است. گل ها به رنگ صورتی و ارغوانی که در گل آذین های کپه ای بزرگ منفرد قرار دارند.میوه ها با لکه های براق و مو سفید است.

 

بازرگانی ملکی به عنوان بزرگترین شرکت فعال در زمینه صادرات گیاهان دارویی در ایران و خاورمیانه این افتخار را دارد که به فروش عمده و صادرات خار مریم به عنوان پراستفاده ترین گیاه دارویی در طب سنتی بپردازد.

بخش های دارویی گیاه خار مریم

خارمریم که به عنوان Silybmommarianum شناخته می شود گیاه گلدار سالیانه با گل های قرمز مایل به بنفش است هم چنین ممکن است خار مریم را با نام های دیگر بسته به جایی که در دنیا هستید، از جمله مدیترانه ، کنگر اسکاتلندی، و …بشناسید. این گیاه به طور گسترده شناخته شده و به خاطر اجزای قوی آلی موجود در دانه ها تعریف می شود. عصاره دانه های گرفته شده شامل غلظت های بالا و ترکیبات فعال در عصاره نیز می باشد.