بهترین گیاهان دارویی برای پیشگیری از بیماری

گیاهان از بهترین نعمت های الهی ، کلید بازگشت و آشتی انسان با طبیعت است. در طول تاریخ انسان همواره برای درمان از گیاهان دارویی استفاده کرده است.اولین کتابی که از گیاهان دارویی سخن گفته است ایمهوتپ در مصر باستان، آسکولانیوس درروم و انقلبیوس در یونان بوده است. لزوم اطلاع داشتن از گیاهانی که سیستم دفاعی بدن را تقویت  می کند باعث شکل گیری گروه های تحقیقاتی در سراسر در جهان برای استفاده از معجزه های طبیعت  در ساخت دارو، دم نوش های طبیعی، استفاده در صنعت،  لوازم آرایشی- بهداشتی بدون استفاده از مواد مضر شیمیایی است.گیاهان دارویی در پیشگیری از بیماری ها یکی از مهمترین کاربرد های آن است.

برخی از گیاهان دارویی نقش بسیار مهمی را طبق تحقیقات پزشکان و حکمای طب سنتی، برای مقابله با بیماری ها و تقویت سیستم دفاعی بدن دارد،  بخصوص در این روزها  که سیستم دفاعی بدن به علت  تغییرات گسترده بیولوژیکی بسیار ضعیف شده است  لذا در این مقاله مهم ترین آن ها را ذکر می کنیم.

گیاهان دارویی در پیشگیری از بیماری

گیاهان ضد عفونی کننده بدن

1- اسفند

بررسی خواص درمانی اسفند در تقویت بدن و مقابله با بیماری ها

اسفند ضد باکتری، ضد درد، قارچ کش، کرم کش، و ضد عفونی کننده قوی است . ریشه آن برای کشتن شپش مفید است.

برگ ها و ساقه های آن، زایمان را آسان  و نیروی جنسی را افزایش می دهد. محرک، قاعده آور و سقط کننده است. از دانه های آن برای درمان کرم کدو استفاده می شود. برگ های آن برای درمان روماتیسم به کار می رود. در درمان سرفه، کمردرد و دردهای عصبی مفید است. دود کردن این گیاه، میکروب کش محیط است.

گروه بازرگانی هربال به عنوان یکی از بزرگترین عرضه کننده های گیاهان دارویی در ایران و خاورمیانه این توانایی را دارد که به ارائه و عرضه عمده اسفند به عنوان یکی از اصلی ترین موارد مصرف و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن میپردازد.

2– سیر:  طبع سیر گرم و خشک است.

بررسی خواص درمانی سیر در تقویت و مقابله با بیماری ها

ضدعفونی کننده و کرم کش است. بدن را در مقابل بیماری ها تقویت می کند. میل جنسی را تقویت می کند و تولید اسپرم را افزایش می دهد. درد دندان را تسکین می دهد. کلسترول خون را پایین می آورد. رطوبت معده را از بین می برد. درد مفاصل را کاهش می دهد. دستگاه تنفسی را ضد عفونی می کند. برای درمان سنگ کلیه مفید است. از لخته شدن خون جلوگیری می کند.  برای درمان بیماری های عصبی و روماتیسم مفید است. درمان کننده زکام و سرماخوردگی است.  در روسیه هنگامی که آنفلونزا شیوع پیدا می کند مصرف آن افزایش می دهد و به پن سیلین معروف است.  برای بیماران که دچار تنگی نفس هستند مفید است.

سیر با خاصیت تقویت کننده سیستم ایمنی بدن یکی از پر مصرف ترین گیاهان دارویی در طب سنتی ایران است.بازرگانی هربال به عنوان بزرگترین عرضه کننده گیاهان دارویی در ایران این افتخار را دارد که به عرضه عمده و صادرات سیر در ایران و خاورمیانه بپردازد.